Pojechali turystycznie i ekologicznie

Rajdowiec i jednocześnie instruktor nauki jazdy – Rafał Fiołek okazał się najlepszym kierowcą w 8. Dolnośląskim Rajdzie o Kropelce – Terwer Logistic. Świdniczanin, pilotowany przez żonę Paulinę Fiołek, za kierownicą Renault Clio uzyskał wynik spalania 3,62 l benzyny na 125 km. W zawodach zorganizowanych wspólnie przez FRW Media Group, Automobilklub Ziemi Kłodzkiej oraz Urząd Miasta w Świdnicy wzięło udział 58 załóg, a łącznie ok. 170 osób. Tegoroczna edycja rodzinnej eko-rywalizacji połączona była z finałem akcji „TOYOTA Bezpieczny Kierowca 2018” oraz  pilnikiem „Noc Świętojańska” nad Zalewem Witoszówka w Świdnicy.

Zawody organizowane wspólnie przez FRW Media Group, Automobilklub Ziemi Kłodzkiej oraz Urząd Miasta w Świdnicy cieszą się ogromnym zainteresowaniem nie tylko mistrzów eko-jazdy, ale także rodzin z dziećmi i grup przyjaciół. W tym roku do zawodów zgłosiła się maksymalna ilość załóg, czyli 60, a w rywalizacji ostatecznie wystartowało 58 teamów. Co ważne 8. edycja Dolnośląskiego Rajd o Kropelce zyskała tytularnego sponsora, którym jest świdnicka firma transportowa Terwer Logistic. Po raz pierwszy zawody połączono z finałem kampanii „TOYOTA Bezpieczny Kierowca”, organizowanej wspólnie przez fabrykę Toyota Motor Manufacturing Poland, Salony Toyota Nowakowski i Fundusz Regionu Wałbrzyskiego – partnerów „Kropelki”.

W niedzielny poranek, 24 czerwca 2018, po uroczystym starcie honorowym nad Zalewem Witoszówka w Świdnicy i komisyjnym tankowaniu, uczestnicy wyruszyli na trasę.

Przygotowaliśmy aż 30 różnych zadań. Najpierw uczestnicy do pokonania mieli próby sprawnościowe i test z przepisów ruchu drogowego usytuowane w Wałbrzychu na terenie fabryki Toyoty oraz Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia. Potem przyszła kolej na zagadki dotyczące partnerów rajdu – m.in. Uzdrowiska Szczawno-Zdrój S.A., Zamku Książ, WORD Wałbrzych, gmin Walim, Dzierżoniów i Jedlina-Zdrój. Rajdowicze odwiedzili kompleks Arado – Zaginione Laboratorium Hitlera oraz Europejską Perłę Baroku, jaką niewątpliwie jest Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej i pocysterski zespół klasztorny w Krzeszowie. Przystanki mieli również w Chełmsku Śląskim i w ZOO w Łącznej koło Mieroszowa, a także na zaporze na Jeziorze Bystrzyckim – relacjonuje Robert Jagła, Komandor 8. Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce – Terwer Logistic, prezes Funduszu Regionu Wałbrzyskiego. – Serdecznie dziękuję wszystkim „Kropelkowiczom” za wspólną zabawę, a sponsorom i partnerom za okazane wsparcie logistyczne i finansowe – dodaje Komandor.

Trzeba podkreślić, że załogi startujące w 8. Dolnośląskim Rajdzie o Kropelce – Terwer Logistic zostały podzielone na grupy, zgodnie z wykorzystywanym paliwem, a następnie na klasy – zgodnie z pojemnością silnika. Wyjątkami były grupa Historyczna, gdzie liczyło się paliwo i rocznik samochodu oraz grupa Open, w której przyznano tylko klasyfikację generalną, a także grupa „TOYOTA Bezpieczny Kierowca”, tu postawiono specjalne wytyczne.

Muszę przyznać, że trasa była niezwykle malownicza i zróżnicowana pod względem terenu, dlatego nie było łatwe utrzymywanie przez cały czas niskiego spalania, trudnością były zwłaszcza górskie pojazdy. Trzeba było kalkulować i trzymać się złotych zasad eko-jazdy. Jednak zabawa była świetna i czuć było atmosferę rywalizacji. Myślę, ze postawiliśmy na dobre auto, notabene pożyczone od teściowej. Nasze Renault Clio z benzynowym silnikiem o poj. 1149 ccm, spaliło – zaledwie ok. 2,9 l na 100 km – mówi Rafał Fiołek, pilot rajdowy i instruktor nauki jazdy ze Świdnicy, który załogę tworzył wraz z żoną Pauliną. To właśnie do nich powędrowała najważniejsza nagroda w rajdzie, czyli Grand Prix.

Patronat honorowy nad 8. Dolnośląskim Rajdem o Kropelce – Terwer Logistic sprawowali: Prezydent Miasta Świdnica, Starosta Powiatu Świdnickiego, Prezydent Miasta Wałbrzycha, Burmistrz Miasta Dzierżoniów, Burmistrz Miasta Nowa Ruda, WORD Wałbrzych.

Sponsorem tytularnym została firma Terwer Logistic. Partnerami wydarzenia byli: Fundusz Regionu Wałbrzyskiego, Toyota Motor Manufacturing Poland, Wałbrzyska Akademia Bezpiecznej Jazdy Piotra Starczukowskiego, Wydział Gospodarki Odpadami w Świdnicy, Zoo Łączna, Uzdrowisko Szczawno-Jedlina, Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia, Zamek Książ, Wieża Ratuszowa w Świdnicy, Księstwo Świdnicko-Jaworskie, Agencja Reklamowa „Geospace”, Auto Naprawa „Serwis Park” Paweł Krysiak, Mc Donald’s Świdnica – Wałbrzych, Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej, Tu Się Tworzy, Golf Spa, Ski-Raft, Cukiernia Bis, Wydawnictwo Insignis, Box74, Studio Plan, Mleczni Bracia, Pasol-Paco i MPK Świdnica oraz Gminy Walim i Jedlina-Zdrój. Patroni medialni to: Tygodnik „30 Minut”, swidnica24.pl oraz doba.pl.

8. Dolnośląski Rajd o Kropelce – Terwer Logistic zwycięzcy kategorii

Grupa PB, klasa 1

  • Rafał Fiołek/Paulina Fiołek, Renault Clio

Grupa PB, klasa 2

  • Aleksandra Bogus/Marcin Bogus, Toyota Corolla

Grupa PB, klasa 3

  • Dariusz Magdziarczyk/Dorota Magdziarczyk, Toyota Avensis

Grupa PB, klasa 4

  • Aleksander Jaroszewicz/Marcin Dwojak, Renault Clio 3 RS

Grupa ON, klasa 1

  • Sylwester Pałuk/Magdalena Pałuk, Opel Combo

Grupa ON, klasa 2

  • Mateusz Bojaryn/ Danuta Drzazga-Bojaryn, Audi A2

Grupa ON, klasa 3

  • Paweł Tarapacki/Justyna Tarapacka, Volkswagen Polo

Grupa ON, klasa 4

  • Damian Blachnik/ Danuta Blachnik, Chevrolet Lacetti

Grupa Historyczna, klasa 2

  • Aleksander Ćwirko/Agnieszka Ćwirko, Fiat 126p

Grupa Historyczna, klasa 4

  • Jan Jurek/Łukasz Jurek, Mercedes S 280

Grupa LPG, klasa 2

  • Robert Wrzosek/ Michalina Borowska, Mazda 121

Grupa LPG, klasa 2

  • Marcin Pietrzyk/Magda Pietrzyk, Honda Accord

Grupa Open

  • Bartosz Jagielnicki/Katarzyna Szymonek, Audi 80

Grupa TOYOTA Bezpieczny Kierowca

  • Rafał Chowański/Maciej Chowański, Toyota Auris Hybrid

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.

2018 Wszelkie prawa zastrzeżone przez Fundusz Regionu Wałbrzyskiego - design & code: prosystem24.pl